Lidé z Českého středohoří se obávají, že nadobro přijdou o železnici zničenou při sesuvu na stavbě dálnice D8. Tisíce tun zeminy před rokem a půl strhly i trať 097 mezi Teplicemi a Lovosicemi a cestující od té doby přesedají v Radejčíně do autobusu. O dalším osudu přitom stále není rozhodnuto.
„Slyšela jsem, že koleje neopraví a autobusy budou do Lovosic jezdit už trvale,“ svěřila se jedna z cestujících na teplickém nádraží. Krajský úřad však zrušení trati prozatím odmítá.
„O rekonstrukci této trati se hovořilo i na nedávném setkání hejtmana Oldřicha Bubeníčka s ministrem dopravy Danem Ťokem. Ústecký kraj navrhuje provést rekonstrukci trati nejméně do původního stavu plné sjízdnosti a je připraven k případným jednáním na toto téma,“ uvedla mluvčí kraje Lucie Dosedělová.
Na vzájemné jednání o budoucnosti šestatřicetikilometrové trati, která zahájila svůj provoz už v roce 1897, se chystá i ministerstvo dopravy. Dojít by k němu mělo už v únoru v souvislosti s další sanací sesuvu na dálnici D8.
„Zda tam trať má zůstat, či ne, bude určovat charakter toho, jaké práce bude potřeba v rámci sanace udělat,“ řekl ministr Ťok při lednové návštěvě Ústeckého kraje. Sesuv půdy je podle něj třeba řešit komplexně právě proto, že kopec byl v minulosti nestabilní.
„Je ale plně v kompetenci Ústeckého kraje, zda a jakým způsobem bude provozovat regionální dopravu na trati Českého středohoří,“ dodal k tomu mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.
Zdroj:
Idnes.cz