Organizace autobusové linkové dopravy v kraji

Ústecký kraj

Pro potřeby smluvního zajištění objednávky linkové autobusové dopravy objednávané Ústeckým krajem je v současné době region rozdělen do 22 dopravních oblastí, kde objednané dopravní výkony zajišťuje celkem 10 smluvních dopravců (viz mapka). Dopravci mají uzavřené smlouvy s Ústeckým krajem do konce roku 2014. Výjimkou je oblast Lounsko-západ, kde již platí smluvní vztah nastavený podle nových podmínek do konce roku 2021.

V ostatních oblastech proběhnou většinou v průběhu roku 2013 transparentní soutěže podle předem zveřejněných podmínek a dopravci, kteří v těchto soutěžích zvítězí, získají kontrakt s Ústeckým krajem od 1. 1. 2015 do konce roku 2024. Při přípravě plánovaných soutěží na nové dopravce byly zohledněny zkušenosti se stávajícím rozdělením kraje do dopravních oblastí a bylo přistoupeno ke sloučení menších oblastí do větších celků. Výsledkem bude 14 běžných dopravních oblastí a 3 oblasti příměstské. Cílem změn je dosáhnout větší efektivity při obsluze těchto oblastí. V malých oblastech totiž může častěji docházet k horšímu využití nasazených autobusů.

O chystaných změnách
Změna oblastí se cestujících nijak nedotkne, kvalita dopravy nastavená v nových smlouvách však ano. Dopravci, kteří vyjdou vítězně z připravovaného soutěžního klání, nasadí od ledna 2015 nové nízkopodlažní autobusy v jednotném barevném provedení „Brána do Čech“ vybavené klimatizací a elektronickým informačním systémem. V rámci Ústeckého kraje dojde také k tarifní integraci dopravců, tedy na všech linkách bude jednotné jízdné. Spuštěn bude zároveň integrovaný dopravní systém. Stávající částečná integrace jízdních řádů (vazby mezi autobusovými a vlakovými linkami v přestupních uzlech) se dále zdokonalí. Nový integrovaný zónově-relační tarif umožní cestovat na jednu jízdenku s možností přestupů mezi spoji nezávisle na zvolené trase, času či dopravním prostředku.

Samozřejmou součástí bude i časové jízdné (týdenní, měsíční, čtvrtletní) a mnoho dalších změn.

Zdroj:
Listy Ústeckého kraje
ročník 11, prosinec 2012

5 komentářů

5 komentářů k Organizace autobusové linkové dopravy v kraji


  1. Tak jsem zvědavej jak z toho vyjde Veolia Teplice…jak čtu budou se slučovat oblasti…takže buďto se bude jezdit ještě dál a do více pásem a nebo nám to sebere někdo jiný?A ty autobusy?To bude platit pro všechny dopravce ? No uvidíme:-)


    • Ono by stačilo inspirovat se v libereckým kraji, tamní systém IDOL taky sdružuje několik dopravců a člověk tak za jednu jízdenku koupenou pomocí elektronický peněženky na kartě může jet jakkoli z pásma do pásma a navíc i ušetří nemalou částku oproti tomu, kdyby si na svou cestu při přestupech u každýho kupoval extra jízdenku.


  2. já už se těším bude to nejmodernější sistém v čr a chtěl bych se zeptat jak se bude jmenovat integrovaný systém myslím název jako třeba např.pid nebo idol tak název pro toto


  3. jak se bude jmenovat sistém v ústeckém kraji

Napsat komentář