Jan Gaisler ze společnosti Veolia Transport ke změnám v MHD

Nutnost úprav jízdních řádů byla dána dvěma faktory. Prvním je klesající poptávka po přepravních službách a z toho vyplývající snižující se počet cestujících. Dalším faktorem je stávající ekonomická situace a obecný nedostatek finančních prostředků. Jak naše společnost, tak město Teplice musí na tyto zásadní vlivy reagovat a finanční prostředky vynakládat co nejefektivněji. Přestože počet cestujících v trolejbusové dopravě za několik uplynulých let klesl o 13%, počet ujetých kilometrů podle nových jízdních řádů se snížil o minimum, o pouhopouhých 5 %.

Domnívám se, že momentální nespokojenost části cestujících s úpravami jízdních řádů je trochu přehnaná. Při prvním nahlédnutí do jízdního řádu se může zdát, že když v něm není uvedena linka č. 9, tak do Prosetic nejezdí nic. Tak tomu ale v žádném případě není. Žádná část města nezůstala bez spojení, kapacita přepravy se snížila minimálně, výrazně se zvýšila kvalita vozového parku. Naše společnost úpravy jízdních řádů rozhodně nepřipravovalo u zeleného stolu. Úpravy jízdních řádů se provedly na základě podrobného průzkumu vytížení jednotlivých linek a zcela logicky se úpravy dotkly linek s nejmenším využitím. Cílem úprav jízdních řádů rovněž v žádném případě nebyla snaha „nutit“ cestující přestupovat a zvyšovat si tak tržby. Chápu, že část cestujících je zrušením některých přímých spojení dotčena, ale opravdu není možné, aby existovalo přímé spojení odkudkoliv kamkoliv. V této souvislosti mě poněkud zaráží, že spousta stěžovatelů píše „jezdím pravidelně do práce z Prosetic do Trnovan a teď musím kvůli přestupům platit víc“. Pro pravidelného cestujícího, i kdyby jezdil jen do a z práce, bez přestupů, byla i před úpravami jízdních řádů finančně daleko výhodnější měsíční nebo čtvrtletní předplatní jízdenka.

Tak proč si jí nepořídí? Naše společnost ani město Teplice nemá v úmyslu se připomínkami cestujících nezabývat. Naopak, každou konstruktivní připomínku vítáme. Všechny podněty a připomínky shromažďujeme a po několika měsících provozu je zkonfrontujeme se zkušenostmi s novou podobou trolejbusové dopravy v Teplicích.

Autor:
TeplickyDenik.cz

Napiš komentář

Napsat komentář