Nový systém autobusové dopravy v Ústeckém kraji rozčiluje cestující na Teplicku

Informační akce a představení nových autobusů DÚK - OC Olympia 11. prosince 2014 - SOLARIS URBINO 15.

Nové ceny jízdného, nová čísla linek a někdy i trasy – na to si od Nového roku musejí zvykat cestující autobusovou dopravou v Ústeckém kraji.

Kraj zavádí jednotný systém, a to včetně odbavení. Na Teplicku se tak po letech rozdělila městská a příměstská doprava, i když ji jezdí stejná firma. Už v prosinci lidé stáli několikahodinové fronty u informační kanceláře na nové průkazky.

Cestující jsou zmatení a naštvaní

Dnes lidé na zastávkách projevovali nespokojenost s novým systémem: „Víceméně z každé vesnice se člověk dostal k nemocnici. Teď se podívejte, kolik těch linek tam jezdí. Z Moldavy, Všechlap, z Jeníkova, Zabrušan, z Bystřan, Kostomlaty – už se ke špitálu nedostanete,“ zkritizoval nové linky Petr Beránek.

Přidala se k němu i Helena Šípová: „Já sice bydlím v centru města v Alejní, ale už se nedostanu přímo do Novosedlic, musím přestupovat. Teď je to okružní jízda. Nebo když jede člověk do Ústí, tak kolikrát musí přestupovat v Chlumci. v Chlumci. Je to nesmysl, co oni udělali.“

„Jedu asi o hodinu a půl dřív, bála jsem se, že to do práce nestihnu. Jsem z toho nešťastná,“ říká Veronika Godová, která jezdí třikrát denně z Teplic hlavního nádraží do Dubí ke kostelu, kde pracuje jako pečovatelka. „Na průkazku jsem stála frontu tři a půl hodiny,“ dodává.

Vydávání průkazek se zpožďuje.

Ještě déle čekají na novou kartu ti, kteří ji nechtějí anonymní využívané hlavně pro časové předplatné. 21tidenní výrobní doba se kvůli velké poptávce prodlužuje. S anonymní kartou se dá oproti platbě v hotovosti ušetřit až několik korun.

Od 1. ledna průkazky prodávají i sami řidiči. „Nevím, jak to budeme zvládat ve špičce, protože mezi zastávkami mám dvě minuty,“ bojí se řidič Jaroslav Škola. Řidiči jsou navíc vystavení hněvu cestujících: „Můj kolega už dostal ránu pěstí,“ říká.

Podle Školy už odešlo 30 řidičů – kromě toho, že se sami musejí naučit novinky, mají od 1. ledna nižší platy a v práci přitom stráví víc hodin než loni.

Autor:
Český Rozhlas Sever

6 komentářů

6 komentářů k Nový systém autobusové dopravy v Ústeckém kraji rozčiluje cestující na Teplicku


  1. můj email z 12.12.:
    Dobrý večer, pane Maxo,
    jelikož mám jistou naději, že bych mohl pracovat v nové společnosti sídlící v areálu CTPark v Kateřinské ulici, tak mám dva dotazy, jednak k obslužnosti zastávky u tohoto areálu, v současnosti zvané Krupka, Průmyslová zóna III, druhak k …(zkráceno)
    Prostudovával jsem si JŘ nových linek a obsluha zmíněné zastávky, nově navíc jen dvěma linkami, mi přijde dost tristní, respektive upřednostňuje pouze lidi, mající pracovní dobu 6-14 h a 14-22 h, v jiné časy autobusy k CTParku vůbec nezajíždějí a stavějí jen na hlavní silnici na Ústí. Mě by tam čekala pracovní doba naštěstí až od 7 h a tedy do 15:30 a zjišťuju, že při příjezdu bych vystoupil sice přímo u areálu, ale o víc než půlhodiny dřív (přičemž by stačilo cca 10 minut) a při odjezdu bych tak jako tak musel šlapat 750 m na hlavní tah a měl na to dlouhých 50 minut, čili 40 minut zbytečnýho čekání. Kdybych vlastnil auto, asi bych neváhal jezdit autem, ušetřil bych tak na dopravě a čekání na ní víc než 1,5 hodiny. Co se týče přestupu z trolejbusu a na trolejbus, vypadá to asi na některou trnovanskou zastávku, nejspíš tu u policie. Bude vůbec možné nějaké operativní přizpůsobení trasování a časování linek v té průmyslové zóně podle pracovních dob působících firem? Konkrétně ta, do které možná nastoupím se má rozšiřovat a přibírat víc lidí a teoreticky tedy víc cestujících, co budou chtít přicestovat a odcestovat těsně před 7.00 a těsně po 15.30 (připouštím, že můžou používat vlastní auto).
    …(zkráceno)

    od 17.12. tam opravdu pracuju, před vánoci přišla odpověď z 22.12.:

    Vážený pane Janso,
    reaguji tímto na Vaše dotazy k dopravní obslužnosti od 1. 1. 2015.
    1) Dopravu do zastávek Krupka,,prům.zóna I a III budou zajišťovat autobusové linky 484 a 487. Ze zastávky Krupka,,rozc. ležící na silnici I/13 budou provozovány ještě také linky 486 a 488. Frekvence spojení průmyslové zóny Krupka je reakcí na přepravní průzkum, který poukázal na velmi nízké využití současné nabídky spojů v časech mimo začátky a konce pracovních směn v 6 – 14 – 22 hodin. V ostatní časy se nástupy/výstupy v zastávkách Krupka,,prům.zóna I a III pohybují v rozmezí 0 – 1 cestujících denně. O změnách v jízdních řádech byla společnost Snoeksautomotive informována. V případě zvýšené poptávky po přepravě je možné se zástupci společnosti jednat o možných úpravách v jízdních řádech. Nemluvím zde však o jednom nebo dvou cestujících denně.
    …(zkráceno)

    S pozdravem

    Martin Duda
    technolog provozu veřejné dopravy – západ
    oddělení dopravní obslužnosti
    tel.: +420 475 657 582
    e-mail: duda.m@kr-ustecky.cz

    Takže všichni, kterých se týká Průmyslová zona III a dělají jako my od sedmi do půl čtvrtý, všichni si koukejte u toho Dudy pořádně stěžovat na mizernou obslužnost, já mu na to obratem odpověděl takto:

    Dobrý večer,
    děkuji za odpovědi.
    ad 1) Práci v CTparku jsem získal, konkrétně ve firmě Regenersis, kde je opravdu základní pracovní doba 7:00-15:30, dříve určitě ne, večer nejdéle do 19:00. A 2-3 ranními spoji nás tam před sedmou hodinou přijíždí docela hodně lidí, tipuji tak 15-20 a nejen k nám, ale jdou i do ostatních sídlících společností, není tam jen Snoeks. Pravděpodobně i v některých jiných firmách se pracuje až od 7 h.
    Odpoledne pak kolem 15:40 čekalo na zast. prům. zóna III v poslední dny také minimálně 15-20 lidí, část jela směr Krupka, zbytek směr Trnovany. Takže současné načasování ještě jakž takž jde, ale od ledna už zkrátka ne.
    Je otázkou, kdy váš průzkum probíhal, zdali od té doby nepřibyli firmám zaměstnanci a nejezdí tak víc lidí. Doufám, že i ti ostatní nebudou líní se ozvat, že jim nové časování nevyhovuje.
    …(zkráceno)


  2. Dobrý den, tak jako většina cestujících jsem velmi znechucená. Co se týká dopravy autobusem z Bystřan do Teplice a dále do Dubí Pozorka, tak to skutečně musel vymyslet někdo od stolu. Každý přípoj, který mi přijede z Bystřan na nádraží, tak těsně před tím odjedou dva autobusy do Pozorky. Po následujících 20 ti minutách (pokud jede včas) opět jedou krátce po sobě dva autobusy do stejné oblasti. Je to normální? To že začátkem měsíce nebudou jezdit na minutu přesně se dalo očekávat, vzhledem k tomu že si lidé kupují jízdenky nebo dobíjejí karty. Ale že některé spoje nevyjedou vůbec, to asi nečekal nikdo. Čtyřicet let používám autobusovou dopravu do práce, ale tohle jsem ještě nezažila.

  3. Stanislav Příhoda

    Dobrý den,Mám dotaz,Je možné za stavající nové úpravy jet ze stanice Trnovanská do stanice Bohosudovská přímo -bez přesedání (dříve autobus125).děkuji.


  4. Dobrý den může mi někdo říct jak se mám dostat z Újezdečka Osada Dukla po 22hod. ?

Napsat komentář k Svobodová Vl. Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>