Řidiče poplivala a poškrábala v obličeji

ev. č. 371 - 17. 6. 2011 - spolu s jeho modrým \"kolegou\" na parkovišti u Olympie | © Petr Beránek

Tři kočárky do autobusu nepatří, i když se nějak vejdou. Maximálně dva. To je známá pravda. A také to tak uvádí pravidla pro cestování teplickou MHD.

S tím se ale nechtěla smířit rodina s dítětem, která čekala společně s dalšími „kočárkáři“ na stanici u Olympie v Srbicích. Když ale jako třetí vlezli s kočárkem do autobusu, s tím, že pojedou prostě taky a nepočkají na další spoj, byl řidič proti. Jak se ukázalo, nevyplatilo se mu to.

Nejdříve ho matka dítěte poplivala a poškrábala v obličeji. Pak nastoupil na řidiče muž, který ženu doprovázel. Případ nakonec řešila přivolaná policie.

Na tento případ Deník upozornili cestující. U dopravce jsem se dozvěděli, že se takové věci stávají a většinou jsou na vině nepřizpůsobiví občané. Linka 30, která jezdí z Benešova náměstí k Olympii, vozí lidi zdarma, takže je poměrně vytížená.

Zmíněný případ řešili policisté z obvodního oddělení v Trnovanech.
Věc na místě prověřili. Podle výsledků šetření se jednalo o 19letého muže a 18letou ženu. Napadení policie kvalifikovala jako přestupek proti občanskému soužití a vše bylo oznámeno na Magistrát města Teplice k dalšímu projednání,“ řekl k tomu Deníku Daniel Vítek z teplické policie.

Mladá romská žena měla řidiče ještě podle cestujících upozornit, aby nic nehlásil s ohledem na své zdraví. „Už při najíždění do stanice jsem jasným gestem ukazoval, že vezmu pouze dva. Všechny tři ženy ale nastoupily, a tak jsem je šel upozornit, že jeden si musí vystoupit. Na základě informací, které jsem měl od cestujících, jsem určil kočárek rómským manželů, protože ti přišli do stanice jako poslední,“ uvedl řidič MHD. Pak se stalo, co se stalo.

Řidiči společnosti Veolia Transport Teplice jsou pro podobné problémové případy školení.
Pokud má řidič problém s uvedenými občany, ať při nástupu, kdy nechtějí zaplatit nastavený tarif nebo při přepravě samotné, tak jsou nabádáni, aby zůstali v rovině pouhého upozornění na daný přestupek. A pokud uvedený občan na upozornění nereaguje, tak řidiče školíme, aby zůstali u volantu a ze služebního telefonu zavolali městskou nebo státní polici,“ říká Vladimíra Brandová vedoucí odboru řízení provozu MHD, z Veolia Transport Teplice. V této souvislosti ale také dodala, že většinou je spolupráce bezchybná.

Redaktoři Deníku už byli osobně také svědky události, kdy v Proseticích na konečné, nastoupilo do autobusu několik romských občanů. Ne všichni ale řádně zaplatili. Na upozornění řidiče nereagovali. Naopak na něj slovně útočili a označovali ho za rasistu. Před příjezdem strážníků, které řidič zavolal, skupinka raději utekla. Trolejbus poté vyjel se zpožděním na svoji běžnou trasu.

Autor:
Teplický deník – 18. 5. 2013

6 komentářů

6 komentářů k Řidiče poplivala a poškrábala v obličeji

  1. Pingback: Muž v Novosedlicích napadl řidiče a rozbil okno | MHDTeplice.cz


  2. Dobrý den.Nevím kam to napsat,tak snad jsem se trefila dojde má zpráva tam kam má.Ctěl bych podat stížnost na některé řidiče trolebusů,kteří jezdí na trase č.2 a č.10 od stanice Anger-O co jde konkrétně?Dne 31.7 jsem přicházel na stanici Anger a stál tam trolejbus č.2,lidé nastupovali a já jsem musel dobíhat.Bylo to už jenom pár metrů,ale šofér nebo šoférka prostě zavřeli dveře a odjel.Podotýkám,že mě prostě vidět musel a očividně to řidiči dělají schválně a baví se tím,nebylo to totiž poprvé.Pokud je řidič opravdu slepej,nemá za volantem co dělat.V předchozích případech jsem to přešel,ale tohle bylo už očividně schválně.Poslední šanci,kterou jsem měl bylo zkusit na trolejbus zabouchat,ale bez účinku.Tak bych rád slyšel na tento problém Vaše stanovisko.Díky za odpověd a s pozdravem Ivan Šimeček,Teplice-Řetenice.


    • Cestující má být na zastávce včas a čekat u označníku. Řidiči se řídí takzvaným jízdním řádem, který musí dodržovat a ne, že budou čekat na každého opozdilce, protože po Vás by mohlo běžet ještě dalších x lidí.


      Jan – redaktor NEOFICIÁLNÍHO magazínu o MHD a dopravě v Teplicích

      • Vilma Vandrovcová

        Milý pane redaktore Jane, vaše odpověď mě tak vytočila, že musím zareagovat. Řidiči se řídí tzv. jízdním řádem a nebudou čekat na každého opozdilce? Děláte si z nás jako cestujících legraci? Téměř denně se setkávám se situací, kdy tzv. jízdní řád dodržován není a zpoždění 5 a více minut je naprosto normální, už jsem zažila i situaci, že jsem byla na zastávce včas, ale spoj už byl dávno v nedohlednu! MHD jezdím už léta a nemám dojem, že by autobus či trolejbus dobíhalo větší množství lidí – může se každému z nás stát, že nejsme tak rychlí. Vaši odpověď považuji za naprosto neadekvátní. MHD je služba pro lidi. Chápu, že jízdní řád je v dopravě velmi důležitý, ale zaráží mě, že vám nezáleží na spokojenosti cestujících!


        • Na zpoždění se připisuje spousta faktorů:
          Počet nastupujících které musí řidič odbavit; hustota provozu individuální dopravy; průjezdnost trasy (křižovatky, semafory); …
          Nebo „nahromadění“ více vozů v jedné stanici – řidič prvního vozu stále odbavuje cestující a ostatní spoje za ním ač jsou připraveny k odjezdu musí vyčkávat…
          Na nedodržení JŘ má vliv například i délka trasy (třeba porovnání linek 495 a 481).


  3. Je to sice trochu podpásovka, ale existuje na ní jednoduché řešení: Choďte včas. Zvláštní, že ve většině případů dobíhají „tepličáci“, kterým to jezdí každou chvíli. V okolních obcích se s dobíhajícím setkáte málokdy. A když už, tak dokonce poděkuje, když na něj počkáte. To se ve městě moc nevidí.

Napsat komentář k Ivan Šimeček Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>