Od roku 1895 začaly nejen po městě, ale i po okolí Teplic jezdit vozy elektrické malodráhy na rozchodu jednoho metru. Podařilo se postupně zprovoznit tratě přes centrum města k nádraží Teplice, Zámecká zahrada, později až do Řetenic, do Trnovan, lázeňského Šanova a Jankovcovy ulice i mimoměstskou trať z Trnovan přes Novosedlice a Pozorku do horního Dubí. Tramvajová doprava se jevila jako velmi perspektivní a proto se časem objevily další projekty na rozšíření tramvajové sítě. Řada pozdějších záměrů, jak rozšířit kolejovou dopravu v okolí Teplic se však nedočkala realizace. Zamýšlená a připravovaná výstavba nových úseků totiž narážela na četné technické potíže, jakými byly v okolí Teplic úrovňové křížení na přejezdech se železnicí i četnými vlečkami dolů či továren, nepříznivé směrové a spádové poměry, úzké ulice apod. Výstavbu znemožňovaly rovněž obtíže ve vzájemných podnikatelských vztazích.
V roce 1903 byl schválen projekt stavby elektrické dráhy z Trnovan do Bohosudova a Krupky s případným prodloužením do Chabařovic. Před samotným započetím stavby však pověřená stavební firma vyhlásila úpadek, a tak se od tohoto projektu upustilo. V roce 1905 se objevil další z projektů, kterým byla odbočka ze stávající trati v Pozorce přes Košťany do Hrobu. Ani tento projekt se však nepodařilo realizovat. V letech 1924 až 1925 probíhala obnovená jednání o stavbách do Krupky a Hrobu. Jelikož se však celkové náklady zdály účastníkům příliš vysoké, tak z obou návrhů opět sešlo. Tramvajová síť pak zůstala ve svém rozsahu beze změny a později se už nerozšiřovala.
Snímek pořízený na přelomu 19. a 20. století nám ukazuje tehdejší centrum tramvajového provozu – místo, odkud z remízy elektrických drah na Novém mlýně tramvaje vyjížděly a kde se v dnešní ulici E.Dvořákové vozy též křižovaly. Jednalo se o sídlo tehdejší malodrážní společnosti, později Dopravního podniku města Teplic a dnes Veolia Transport Teplice s.r.o. Tramvaj na snímku zcela vlevo jede směrem od Novosedlic do Trnovan, Teplic a Řetenic. Její evidenční číslo 13 nám naznačuje, že se jedná o vůz Remscheid / Graz / AEG, vyrobený roku 1898, který pak v Teplicích jezdil v letech 1898 až 1959, tedy více než 60 let až do úplného zrušení tramvajového provozu.
Autor:
Pavel Kovář – iTeplice.cz