Nostalgické linky

PROVOZ LINKY JE POZASTAVEN

Historický trolejbus – Linka č. 111

Tuto linku obsluhuje oblíbený historický trolejbus Škoda 9Tr. Tyto vozy byly vyráběny od počátku 60. let 20. století v závodě Škoda Ostrov nad Ohří. Celkem bylo vyrobeno více než 7 370 kusů, které byly exportovány do 15 zemí světa, a to i mimo Evropu.

V Teplicích bylo v provozu celkem 34 těchto elegantních trolejbusů s typickým červeno-krémovým nátěrem. Do dnešních dnů se dochoval pouze jeden, označený evidenčním číslem 105. Tento vůz, vyrobený v roce 1980, dnes slouží výhradně na nostalgické lince č. 111 a při zvláštních dopravních akcích.

V celé České republice je aktuálně provozuschopných jen pár kusů trolejbusů Škoda 9Tr, včetně toho teplického.

Nostalgická linka č. 11 byla zavedena v roce 2001 a původně vedla trasou Panorama – Nová Ves – Šanov I. V roce 2003 byla zkrácena a spojovala již jen stanice Panorama – Nová Ves.

Od sezóny nostalgických jízd v roce 2018 byla trasa následovná:
Šanov I lázně – Pražská – Benešovo náměstí – Bílá cesta – Nová Ves – Bílá cesta – Třešňovka – Nemocnice – Jateční – Hlavní nádraží – Trnovany – Trnovany, Somet – Šanov II – Panorama … a zpět.


Historický autobus – Linka č. 40

Na lince číslo 40 jezdil v letech 2002 až 2013 legendární autobus Karosa ŠL11. Tyto vozy se vyráběly v letech 1970 až 1981. Teplický exemplář nesl evidenční číslo 57. V České republice se dochovalo cca 18 těchto autobusů.

Je však třeba podotknout, že teplický vůz není původní autobus s číslem 57. Originální vůz byl vyroben v roce 1979 a sešrotován již v roce 1987. Současný autobus, který nese stejné číslo, pochází z roku 1981. Byl odkoupen od soukromého majitele v roce 2001 a po převozu do vozovny v Teplicích upraven tak, aby co nejvíce odpovídal původnímu vozu 57.

Na linku vyjel poprvé v roce 2002 při zavedení nostalgické autobusové linky č. 40 (Újezdeček – Dubí), později vedla trasa z Řetenic, Tolstého do Dubí.

V prosinci 2013 byla linka zrušena kvůli špatnému technickému stavu autobusu. Následně bylo rozhodnuto o jeho prodeji a vůz přešel do společnosti Arriva Morava.