Severní Čechy – České dráhy (ČD) se připravují na příští rok, kdy jim končí většina krajských kontraktů na regionální dopravu. Aby si zakázky, které jim zajišťují více než polovinu tržeb, zajistily i na další období, hodlají nakoupit desítky nových vlaků.
Snaha udržet si v regionální dopravě maximum stávajících výkonů je pro České dráhy složitá kvůli tomu, že jednotlivé kraje k jejich končícímu mandátu přistupují odlišně. Od dvaceti miliard, za něž nakoupí nová elektrická i motorová vozidla v různých kapacitních provedeních, si proto slibují výrazné posílení své vyjednávací pozice.
Dráhy si vymínily, že potřebný počet vysoutěžených a nasmlouvaných vozidel požadovaného typu odeberou až teprve ve chvíli, kdy budou mít již podepsané nové smlouvy s kraji, a tím pádem zajištěné financování jejich nákupu.
„Vysoutěžení nových vlaků potrvá podle zákona minimálně rok až rok a půl. Jejich výroba pak další dva až tři roky. Už z toho je zřejmé, že pokud chceme všude jezdit pouze v novém, dřív jak za 5 let to velmi pravděpodobně nebude,“ zdůraznil Pavel Krtek s tím, že pokud by se ČD s kraji dohodly už na začátku příštího roku, mohl by se tento termín zkrátit minimálně o rok.
V několika uplynulých letech ČD zařadily do spojů provozovaných v rámci jednotlivých krajských integrovaných systémů množství nových jednotek RegioPanter, RegioShark, RegioSpider či Desiro.
Autor, převzato z:
https://teplicky.denik.cz