Unikátní projekt tréninku mozku v autobusech MHD odstartoval před půl rokem v Hradci Králové, Pardubicích a Liberci. Díky velkému úspěchu mezi cestujícími se teď projekt rozšiřuje téměř po celé České republice. Do projektu se zapojil Chomutov, Jirkov, Liberec, Jablonec nad Nisou, Mladá Boleslav, Most, Litvínov, Olomouc, Plzeň, Teplice, Třinec, Český Těšín, Ústí nad Labem, Zlín, Otrokovice, Žďár nad Sázavou a Brno.
„Projekt je unikátní spoluprací mezi neurolaboratoří Commservis.com, která obsahově připravuje jednotlivá cvičení, BUS TV provozující LCD obrazovky v MHD a jednotlivými dopravními podniky. Při jízdě autobusem jsou na obrazovkách zařazena i cvičení, která rozvíjí mozkovou činnost. Každé dva týdny je zařazena nová hádanka, která je zaměřena na jinou oblast kognitivních funkcí. Cestující si tak prověřili už svou paměť, prostorovou orientaci, logické myšlení a kreativitu,“ přibližuje projekt Trénink mozku v MHD jeho manažerka Markéta Fixová.
V rámci průzkumu úspěšnosti hádanek v rámci vysílání v MHD proběhl průzkum přímo mezi cestujícími v Pardubicích. Zúčastnilo se ho 200 osob ve věku 15 až 75 let. „Je skvělé, že si cestující spontánně vybavují právě spoty, zaměřené na trénink mozku. Z průzkumu jsme se také dozvěděli, že 73 procent cestujících vnímá trénink mozku jako užitečný a pravidelně ho sleduje,“ přibližuje výsledky průzkumu ředitel společnosti TTV LCD s.r.o., provozovatel sítě obrazovek BUS TV Richard Prajsler.
Lidé podceňují trénink mozku
V České republice lidé raději investují svůj čas a peníze do posilovny pro tělo a na mozek už zapomínají. Spousta lidí si neuvědomuje, že i mozek funguje jako sval, pokud není trénován, ochabuje. „Smyslem tohoto projektu je ukázat lidem, jakým způsobem jejich mozek pracuje a že je potřeba ho trénovat jako jiné svaly na těle. V současné době běží ve vozech MHD spot na prostorovou představivost, kde cestující musí být schopni představit si abecedu pozpátku a najít správné písmeno,“ popisuje jedno z mnoha cvičení Markéta Fixová a dodává: „Musím uznat, že právě na rozšíření spotů do nových měst jsme vybrali vysokou laťku. Lidé nám spontánně píší, že se u řešení pořádně zapotili a často nad ním přemýšleli ještě doma.“
Zdroj:
www.krajskelisty.cz