Dopravcům, které objednal Ústecký kraj, hrozí pokuty.

Informační akce a představení nových autobusů DÚK - OC Olympia 11. prosince 2014 - SOR CN 12.3 (#711).

Dopravcům, které si objednal Ústecký kraj, hrozí za nedodržování smluv pokuty. ČTK to řekl radní pro dopravu Jaroslav Komínek (KSČM). S největšími potížemi se potýkají od začátku roku cestující na Teplicku.

Přechod na integrovaný systém provázejí od začátku roku zmatky a zpoždění spojů. Podle generálního ředitele dopravce Arriva Daniela Adamky by se situace mohla v blízké době stabilizovat. Arriva provozuje jak MHD v Teplicích, tak příměstskou dopravu v okrese.

Kraj, který si dopravu objednává, bude podle Komínka při drobných pochybeních zatím shovívavý. „Pokud řidič přijede bez kravaty nebo zrovna nemá předepsanou košili, zřejmě za toho pokuty dávat nebudeme. Nicméně pokud se prokáže, že některý z dopravců nenasadil vůz, tak je to samozřejmě porušení smlouvy,“ řekl ČTK Komínek. Případné sankce za zpoždění bude kraj posuzovat individuálně. „Pokud dopravce bude zpožděn z důvodu, že chyba byla na jeho straně, to znamená, že řidič vyjel pozdě z garáží nebo byla nějaká technická závada, budeme to posuzovat individuálně. Nicméně zpoždění jsou většinou z toho důvodu, že nabíhá nový systém,“ doplnil Komínek.

Za zmatky a zpožděnými spoji stojí podle Adamky změny ve všech oblastech. „Při přechodu se nejen změnil tarif, změnilo se odbavení, změnily se jízdní řády, změnila se spousta věcí a pro všechny, ať už jsou to cestující nebo naši zaměstnanci, je všechno nové. Nějaký čas trvá, než se to zaběhne,“ řekl ČTK Adamka. Firmě chyběly asi tři desítky řidičů. I to se podle Adamky v dohledné době zlepší. „Provoz je zajištěn a nemělo by docházet k výpadkům. Může docházet a dochází ke zpožděním, zejména ve špičkovém období,“ vysvětlil Adamka. Firma zároveň rozšířila pracovní dobu ve svých informačních centrech, kde mimo jiné vydává nové čipové karty. S dodavatelem karet se dohodla i na navýšení výroby. Denně tak vyrobí 800 čipových karet.

Kraj podle Komínka musel nový systém spustit. „Museli jsme to spustit, dopravcům končily smlouvy 31. prosince. V tříletém procesu přípravy nových zakázek jsme vybrali dopravce nové a ti museli 1.1. nastoupit,“ vysvětlil Komínek.

S přechodem na integrovaný systém je možné u všech dopravců objednaných Ústeckým krajem jezdit na jednu jízdenku. Výrazně se změnily i autobusové linky, místo platby za skutečně ujeté kilometry se nově platí za projetá pásma. Kraj chce do integrovaného systému zapojit i dopravní podniky jednotlivých měst.

Všechny autobusy objednané krajem jsou nízkopodlažní a klimatizované. Během letošního roku by se do integrovaného systému měly zapojit i České dráhy.

Zdroj:
e-teplicko.cz

3 komentářů

3 komentářů k Dopravcům, které objednal Ústecký kraj, hrozí pokuty.


  1. … Firmě chyběly asi tři desítky řidičů. I to se podle Adamky v dohledné době zlepší…ha ha ha
    jasně před vozovnou jsou zástupy lidí co touží být jednou nohou v kriminále,touží si nechat nadávat od
    cestujících,touží se nechat buzerovat a odrbávat na penězích od vedení společnosti za každý nesmysl,touží se nervovat v provozu.
    Co to mele,vždyť sám ví,že tuhle práci nikdo dělat nechce.
    Jediný co uměj je náhánět zoufalce z ÚP,který tu nabízenou práci budou muset vzít.
    Jednatelům Arrivy je jednou,že to budou úplný amatéři v případě nějakýho průseru jim dají jen podepsat škodní protokol.


  2. to co jste provedli s MHD v Teplicích je vrchol neschopnosti. Stydte se. Měli byste se spakovat a jít a vrátit peníze

Napsat komentář