Děkujeme pracovnicím studovny Regionální knihovny Teplice za archivaci článků a dokumentace, která se týká historie a současnosti městské dopravy na Teplicku. Dále pak Pavlovi Kovářovi, který je autorem většiny článků a Petrovi Beránkovi rovněž za archivaci novinových výstřižků.
V květnu roku 1858 byl zahájen osobní provoz na železničním úseku Teplice-Ústí nad Labem. Teplické nádraží bylo postaveno v místech bývalých cihelen daleko za městem, které bylo s nádražím spojeno dlouhou alejí... Celý článek »
Bezesporu největším impulsem pro rozvoj uhelné těžby a tím i pro přeměnu krajiny pod Krušnými horami v průmyslovou oblast bylo vybudování železniční sítě. V roce 1858 byly spojeny železnicí Teplice s Ústím n. L... Celý článek »
Dopravních možností bývalo před sto lety v Teplicích dostatek. Fiakry s dvouspřežením, drožky s jedním koněm, omnibusy a poštovní dostavníky, nicméně se doporučovalo při pěkném počasí o svátcích a nedělích si jízdu zajistit předem... Celý článek »
Ničivý požár roku 1793 poněkud život lázeňských Teplic ochromil. Ale město se z agónie vzchopilo rychle. Brzy další a další návštěvníci Teplice obdivovali. Přírodní krásy, architekturu, pouliční osvětlení nejdříve s lampami olejovými... Celý článek »
Jedenácti dílná série o historii MHD v Teplicích.
1. Začátek éry tramvají
2. Trochu povídání o trati do Dubí
3. Neuskutečněné projekty teplických elektrických drah
4. Počátky autobusové dopravy
5. Léta třicátá... + Obsazení pohraničí
6. Kolorit teplických tramvají
7. Městská doprava po roce 1945 + Soumrak tramvají
8. Poválečné období + Lanová dráha
9. Nástup éry trolejbusů
10. Vývoj teplické MHD v 60. a 70. letech + Dočasná stagnace trolejbusů
11. Výhled do budoucnosti + Doslov autora
Od roku 1895 se postupně budovala úzkorozchodná elektrická malodráha Řetenice—Teplice-Šanov—Trnovany—Horní Dubí, která současně zajišťovala kapacitně dostatečnou městskou dopravu v Teplicích. V roce 1950 bylo rozhodnuto zavést... Celý článek »
Rada ONV i rada MěstNV v Teplicích schválily koncepci městské hromadné dopravy v okresním městě, která je konkretizována pro kratší období do roku 1990... Celý článek »
Teplice: 70 cestujících bez jízdenky v jednom autobusu... Celý článek »
Bez městské hromadné dopravy si dnes život obyvatel Teplic ani okolních obcí již takřka nedovedeme představit. Její provozovatel — Dopravní podnik města Teplic — má k dispozici dvě trakce, trolejbusovou a autobusovou, přičemž obě na sebe navazují a vzájemně se doplňují... Celý článek »
Prvním městem na území Severočeského kraje, kde se městská doprava prosadila, byly lázeňské Teplice. Rozrůstající se světově proslulé lázeňské dvojměstí Teplice—Šanov s rozvinutým průmyslem sklářským, strojírenským a báňským potřebovalo moderní veřejný dopravní prostředek... Celý článek »
Od 4. července zhruba dvou tří týdnů bude probíhat rozsáhlá rekonstrukce trolejového vedení na Náměstí Zdeňka Nejedlého. Z tohoto důvodu bude přerušen trolejbusový provoz v Šanově I a v Řetenicích.... Celý článek »
„Teď právě probíhá montáž oblouku, pak bude následovat křížení a instalace šesti nových výhybek," sděluje nám přímo v centru veškerého dění ředitel Dopravního podniku města Teplic Andrej Hroza... Celý článek »
Od pondělí 28. srpna dochází v městské hromadné dopravě v Teplicích k některým změnám v souvislosti s rozšířením trolejbusového provozu do Prosetic a s ukončením letního provozu... Celý článek »
Již koncem 19. století byly lázeňské Teplice rychle se rozvíjejícím průmyslovým centrem. Vznik MHD v roce 1894 si vynutil rychlý růst tradičních dělnických čtvrtí na okrají města — Řetenic a Trnovan... Celý článek »
A to o třetím květnovém víkendu. V sobotu 16. května od 9.30 hodin se uskuteční výstavka historických vozidel před hlavním nádražím ČSD v Teplicích, od 10 do 13 hodin bude následovat projížďka po trolejbusových tratích s výkladem pro cestující... Celý článek »
6. 1. 1995
20. 1. 1995
10. 2. 1995
24. 2. 1995 - Trochu povídání o trati do Dubí
3. 3. 1995
10. 3. 1995
17. 3. 1995 - Neuskutečněné projekty TP elektrických drah
24. 3. 1995 - Vývoj v letech dvacátých...
21. 4. 1995
28. 4. 1995
5. 5. 1995 - Soumrak teplických tramvají
12. 5. 1995 - Kolorit tramvají
19. 5. 1995
9. 6. 1995 - Konec tramvají
30. 6. 1995 - Lanová dráha
14. 7. 1995 - Prvních 10 trolejbusů
21. 7. 1995 - Soumrak tramvají
28. 7. 1995 - Škodovky mají monopol
4. 8. 1995 - Doslov a poděkování
22. srpen 1995 - 1. část
24. srpen 1995 - 2. část
29. srpen 1995 - 3. část
Dnes a zítra probíhají v Teplicích oslavy 100 let městské hromadné dopravy za účasti historických vozidel. Teplická městská hromadná doprava patří vůbec k nejstarším v Čechách a podle, toho se také Dopravní podnik Teplice na oslavy připravil... Celý článek »
Die im Sudetenland beheimatete Teplitzer Kleinbahn ist eine der ersten elektrischen Bahnen in der ehemaligen österreichisch-ungarischen Monarchie gewesen... Celý článek »
Městská hromadná doprava se v poslední době stala v Teplicích mezi lidmi námětem mnoha polemik. Jedni jsou se současným stavem nespokojeni, jiní ho považují za normální. Otázkou ovšem zůstává, zda si každý dokáže uvědomit skutečný význam MHD... Celý článek »
16. leden 1997 - 1. část
17. leden 1997 - 2. část
Koncem srpna oslaví město Teplice 45. výročí od zahájení trolejbusové dopravy a zároveň dojde k zprovoznění nové trolejbusové tratě Jankovcova – Fráni Šrámka k uzavření IV. etapy rozšíření sítě této ekologické dopravy... Celý článek »
Mezi města s nejstarším provozem MHD v naší republice patří lázeňské Teplice, neboť již v roce 1895 vyjela z iniciativy tehdejšího majitele teplického panství knížete Alfonse Clary-Aldringena po městě elektrická úzkorozchodná tramvaj. To byla tehdy novinka, kterou si jen málokterá města mohla dovolit... Celý článek »
Budování železnice na severozápadě Čech úzce souvisí s dějinami severočeského uhlí. A právě nejtypičtější uhelnou trasou u nás se stala Ústecko - teplická dráha... Celý článek »
Dopravní podnik Teplice s.r.o. nasadil od 9. listopadu na vé linky (poprvé v 15.06 ze Střelné) zbrusu nový nízkopodlažní autobus Renault Karosa City B... Celý článek »
Dopravní podnik Teplice s.r.o. se snaží v rámci možností vycházet vstříc i těm cestujícím, kteří jezdí se svými nákupy do větších nákupních center... Celý článek »
V pracovních dnes, zejména v odpoledních dopravních špičkách, patří prostor u hlavního nádraží v Teplicích směrem do Hrázní ulice k těm nejzahlcenějším místům... Celý článek »
"Iniciativa na zvýšení limitu nevznikla v žádném případě z naší strany. Je to iniciativa města," prohlásil jednatel Dopravního podniku Teplice Milan Gaisler... Celý článek »
Provoz městské hromadné dopravy je i v nejcivilizovanějších zemích závislý především na dotacích, přidělovaných jejich provozovatelům z jednotlivých městských rozpočtů... Celý článek »
V roce 1866 započala stavba 10,1 km dlouhé železnice tratě Teplice - Duchcov, která navazovala na stávající Ústecko – teplickou dráhu. Přes všechny všeobecně nepříznivé události tehdejší prusko - rakouské války otevření trati nastalo již 15. července 1867... Celý článek »
Firma LINHEIM a spol., která projektovala první tramvajové trasy v Teplicích dodala do lázeňského města rovněž vozový park... Celý článek »
Řada projektů dalších tramvajových tratí na počátku dvacátého století se nesetkala s úspěchem, a tak musely Teplice dlouhá léta čekat na dobudování a otevření dalších úseků... Celý článek »
Ještě před první světovou válkou se v Teplicích začalo uvažovat o dalším dopravním prostředku, který by doplnil a navazoval na elektrickou pouliční dráhu... Celý článek »
Světová hospodářská krize na počátku třicátých let znamenala podstatný pokles dopravy. Nákladní doprava byla úplně zrušena a zůstala jen pravidelná přeprava pošty. Také počet vlakových spojů se podstatně omezil a noční spoje z Teplic vůbec nejezdily... Celý článek »
Neradostnou kapitolu městské dopravy v Teplicích je doba po záboru pohraničí v roce 1936 a celé následné období druhé světové války... Celý článek »
Po osvobození v roce 1945 pokračoval na elektrické dráze v Teplicích neutěšený stav. Po válce se sice obnovil na lince č. 2 provoz do Šanova, avšak... Celý článek »
Teplická MHD si v poslední době připomněla celou řadu výročí. Když před 105 lety vyjely do teplických ulic první elektrické tramvaje, byla tím zahájena nová epocha veřejné dopravy v našem lázeňském městě... Celý článek »
Malé ohlédnutí do historie nám říká, že trolejbusy jsou až překvapivě letitým dopravním prostředkem. Prvně se objevily už roku 1882 v Berlíně, kde s nimi firma Siemens a Halske dělala první pokusy... Celý článek »
V poválečných letech se také pro nedostatek náhradních dílů odstranilo z vozidel zařízení tlakové brzdy. Vozy, s jejichž brzkým vyřazením se nepočítalo, obdržely, pokud ji již neměly, elektromagnetickou kolejnicovou brzdu... Celý článek »
Další rozvoj trolejbusové dopravy se v prvé polovině padesátých let nedařilo v Teplicích zajišťovat tak, jak bylo naplánováno. Došlo sice k výstavbě prvé části druhého trolejbusového okruhu... Celý článek »
K posílení provozu městské hromadné dopravy se rozhodl dopravní podnik Teplice před vánočními svátky, aby tak usnadnil Tepličanům cestu za vánočními dárky... Celý článek »
Po úplném zrušení tramvajového provozu se MHD. v Teplicích reorganizovala, neboť trolejbusový a autobusový provoz na sebe musel navazovat a vzájemně se doplňovat. V roce 1959 vlastnil Dopravní podnik 16 trolejbusů... Celý článek »
Koncem šedesátých let se rozjely po Teplicích nové autobusy Škoda ŠM 11, které se dobře uplatnily a zejména potom v sedmdesátých letech vytlačily postupně z provozu všechny předcházející typy vozů... Celý článek »
Od osmdesátých let se stále více hovořilo o renesanci trolejbusové dopravy u nás i ve světě. Svět prožíval problémy s naftou a navíc bylo životní prostředí stále více zatěžováno znečišťováním z průmyslové výroby a právě tak i exhalacemi z výfukových plynů automobilového provozu... Celý článek »
V průběhu devadesátých let se pokračovalo na výstavbě dalších trolejbusových směrů. Roku 1991 došlo ke zprovoznění úseku od hlavního nádraží Českých drah přes ulici Na hrázi, Jateční, Libušinu do Duchcovské ulice poblíž nemocnice... Celý článek »
K nejhorším a nejtragičtějším nehodám v historii teplické městské hromadné dopravy došlo v roce 1956 a to hned dvakrát za sebou na stejném místě - na dnes již neexistujícím chráněném železničním přejezdu v Dubské ulici... Celý článek »
Ani provoz trolejbusů, které k lázeňským Teplicím patří již téměř cele půlstoletí, se neobešel bez havárií a neštěstí. Mnozí si možná ještě vzpomenou na srážku trolejbusu 14Tr, evidenčního čísla 146, s městským autobusem, ke které došlo v polovině devadesátých let... Celý článek »
Dnešní křižovatka Masarykova - Školní u bývalého gastronomu a hotelu Thermia patří k rušnému centru Teplic. V minulosti tomu však bylo jinak, třebaže zdejší křižovatka má už své letité tradice... Celý článek »
Do jízdních řádů MHD v Teplicích jé zahrnuta „nostalgická trolejbusová linka“ č. 11, která jezdí pouze výjimečně, a to o vybraných sobotách v roce... Celý článek »
Prvního května roku 1952 se Teplicemi poprvé rozjel trolejbus 7Tr číslo 101 na lince č. 11, do něhož cestující nastoupili na zastávce Hlavní nádraží. Uplynulo padesát let a život ve městě bez trolejbusového provozu si vůbec nedokážeme představit... Celý článek »
Prvým městem v našem kraji, kde se městská hromadná doprava prosadila, se staly lázeňské Teplice, neboť již v roce 1895 vyjela z iniciativy tehdejšího majitele, podnikavého a vzdělaného šlechtice, knížete Alfonse Cláry-Aldringena po městě elektrická úzkorozchodná tramvaj... Celý článek »
Městská hromadná doprava je činností, která má v životě města svou nezastupitelnou úlohu, i když tento fakt si uvědomíme většinou až tehdy, když nefunguje - viz důsledky povodní v Praze... Celý článek »
Budování železnice na severozápadě Čech úzce souvisí s dějinami severočeského uhlí. A právě nejtypičtější uhelnou trasou se u nás stala Ústecko−teplická dráha... Celý článek »
Elektrická pouliční dráha v Teplicích vznikla z podnětu tehdejšího majitele teplického panství, podnikavého a vzdělaného šlechtice, knížete Alfonse Clary−Aldringena... Celý článek »
Teplická autobusová doprava od svých počátků až do dneška nebyla nikdy vyloženě městská, neboť její linky nespojovaly pouze jednotlivé městské části, ale ve většině případů vyjížděly i do okolních obcí a měst, včetně zahraničních... Celý článek »
Kvůli opravě mostů v Dubí bude mít v tomto městě upravený provoz teplická MHD... Celý článek »
Hustou železniční sítí a tedy i několika nádražími se mohou pochlubit také Teplice, neboť touto oblastí je vedeno hned několik železničních tratí. Nejstarší a zároveň nejdůležitější z nich tzv. Ústecko−teplická dráha... Celý článek »
Elektrická pouliční dráha v Teplicích vznikla z podnětu tehdejšího majitele teplického panství, podnikavého a vzdělaného šlechtice, knížete Alfonse Glary-Aldringena... Celý článek »
A té, která se v sobotu, 27. listopadu ve tři čtvrtě na deset prohnala bílinským nádražím, se skutečně kouřilo z komínka! Nejenom pro milovníky vláčků to byl velký svátek... Celý článek »
Letos v červenci si připomínáme už 110 let existence teplické MHD, kterou zahajovala elektrická pouliční dráha. Vznikla z podnětu tehdejšího majitele teplického panství, podnikavého a vzdělaného šlechtice knížete Alfonse Clary Aldringena... Celý článek »
Letos v červenci jsme si připomněli už 110 let existence teplické MHD, kterou zahajovala elektrická pouliční dráha... Celý článek »
Od roku 1858, kdy došlo ke zprovoznění Ústecko-teplické dráhy, začala v Teplicích sloužit nádražní budova, ve které sídlilo zároveň i ředitelství této železnice... Celý článek »
V roce 1950 bylo rozhodnuto dát lázeňskému městu Teplicím již třetí dopravní prostředek, který tehdy s oblibou zaváděla některá větší či lázeňská města - trolejbusy... Celý článek »
Dne 3. 11. 2005 proběhlo v železniční stanici Teplice v Čechách slavnostní ukončení stavby „Rekonstrukce železniční stanice Teplice v Čechách - výstavba podchodu pro cestující“... Celý článek »
Už sto deset let mohou lidé v Teplicích využívat služeb městské hromadné dopravy... Celý článek »
Dopravní podnik Teplice s.r.o. i v letošním roce zavedl pro lyžaře bezplatnou linku č. 35 (ski-bus)... Celý článek »
Trolejbusy, moderní následovníci svých dědečků, kteří brázdili ulice Berlína již roku 1882, se po 2. světové válce objevily i pod Krušnými horami... Celý článek »
České dráhy, a.s. rozjely rozsáhlou akci s cílem dalšího zkvalitňování služeb cestující veřejnosti. Jisté mnozí z našich laskavých P.T. čtenářů slyšeli něco o pojmu „Živá nádraží“... Celý článek »
V těchto dnech to je už osmačtyřicet let od doby, co v teplických ulicích přestaly definitivně jezdit tramvaje... Celý článek »
Krušnohorská železnice z Mostu přes Dubí na Moldavu je kulturní památkou. Koleje vedou přes strmé mosty a horské tunely... Celý článek »
Existence tramvajové dopravy v Teplicích se datuje v letech 1895 až 1959. Dlouho, kromě několika posledních let, se jednalo o jednokolejné tramvajové tratě na úzkém rozchodu 1 000 mm,... Celý článek »
V roce 1856 získala koncesi na provozování železniční dopravy společnost Ústecko-teplické dráhy a její první stavbou se stala trať z Ústí nad Labem do Teplic... Celý článek »
Letos 11. dubna vzrušila veřejnost tragická srážka dvou tramvají na jednokolejné tramvajové trati na okraji Ostravy, při níž zahynuli cestující... Celý článek »
V sobotu 7. června zavzpomínalo teplické nádraží na slavnou éru let dávno již minulých. Kdy provozu na našich tratích vládla bezkonkurenčně parní trakce... Celý článek »
Přesně v 11.20 hodin dne 21. 11., obnovily České dráhy, a.s. dvoukolejný provoz v traťovém úseku Teplice – Bohosudov... Celý článek »
Průzkum spokojenosti cestujících v Teplicích a v Nitře
Teplický Citybus v Praze
Jízdní řád MHD v Teplicích v mobilech Celý článek »
Zeptali jsme se dopravní ředitel Veolia Transport Teplice Petra Havlíka
Spokojenost s trolejbusy v Teplicích
Informační terminál pro řidiče Celý článek »
Podpora závodu horských kol v Teplicích
Solaris v teplicích s reklamou
Autobusový veterán - Karosa ŠL 11 Celý článek »
VT Teplice převzala nové trolejbusy
Podpora sportu v Teplicích Celý článek »
Historie MHD v Teplicích se píše od roku 1895, kdy byly v Teplicích zavedeny první tramvajové linky... Celý článek »
Autobusy VT Teplice s reklamou vody
Fotogalerie z předávání trolejbusů v Teplicích Celý článek »
Veolia Transport Teplice testuje emulzní naftu Celý článek »
Vozový park Veolia Transport Teplice doplnily čtyři nové trolejbusy
Fotoreportáž - Nové trolejbusy ve Veolia Transport Teplice Celý článek »
Ve válečném roce 1866, který se do dějin zapsal především tzv. rakousko-pruskou válkou započala stavba... Celý článek »
Dánské řidiče v Teplicích zajímali trolejbusy
V Teplicích mají nové autobusy
OmniLinky se přesunuly z Teplic do Prahy Celý článek »
Do Teplic zamíří nové tři trolejbusy
SOR TN 12 A do konce roku ve VTT Celý článek »
Nádražní restaurace patří ke stejně starým jako samotné dráhy. Staly se dokonce neodmyslitelnou součástí železnice... Celý článek »
Mikulášský trolejbus ve VTT
Tepličané chválí MHD
Fotoreportáž - Trolejbusy pro Teplice Celý článek »
Co bylo schopno ve VTT jet, vyjelo
Ecodriving - školení ekonomické a ekologické jízdy Celý článek »
VTT provozuje MHD v Bílině
Den otevřených dveří ve Veolia Transport Teplice Celý článek »
V roce 1950 bylo rozhodnuto dát lázeňskému městu Teplice již třetí dopravní prostředek... Celý článek »
Vydařený Den otevřených dveří ve VTT Celý článek »
Třebaže Teplice nejsou na barokní památky nějak bohaté, najdeme i v tomto lázeňském městě několik zajímavých staveb v barokním stylu... Celý článek »
Změny v provozu MHD Bílina
Trolejbusový veterán - Škoda 9 TrHT 28 ve VTT Celý článek »
Město, kde provozujeme MHD - Teplice
2002 - 2012 Desetiletí velkých změn
Oslava Mikuláše se vydařila Celý článek »
Přejměnování v Teplicích po pěti letech
Věděli jste, že...
Nevšední trolejbus - SOR TN 12 A Celý článek »