Autobusová doprava oblastí Teplicko a Příměstská doprava Teplice od 1. 1. 2015

logo Doprava Ústeckého kraje (2015)

Proč dochází ke změnám?
Oblast Teplicka, zejména obce a města v těsné blízkosti Teplic jsou dosud úzce provázána se systémem linek MHD Teplice. Tento systém však má dva objednavatele. Na linkách jedoucích mimo město Teplice je doprava objednávána Ústeckým krajem, nebo společně Ústeckým krajem a Statutárním městem Teplice, které se podílí na úsecích uvnitř města. (Tyto linky jsou označeny stovkovou číselnou řadou). Trolejbusovou dopravu si objednává samo město. S ohledem na rozsáhlost příměstské dopravy a postupný vývoj legislativy během platnosti stávající smlouvy na zajištění autobusové dopravy na Teplicku, která končí 31.12.2014, již není možné tento systém organizace dopravy zachovávat i v následujících letech. Dochází proto k reorganizaci linkového vedení i formy objednávky služby a MHD Teplice se odděluje od linkové dopravy, která jezdí za hranice města.

Kdo bude v oblastech Teplicko a Příměstská doprava Teplice zajišťovat od roku 2015 autobusovou dopravu?

Výběrové řízení vyhrála společnost ARRIVA Teplice s.r.o., která obhájila svou pozici z let 2007-2014, a bude zde zajišťovat provoz do roku 2024.

Proč se také mění současné linky a jízdní řády?
Součástí výběru nového dopravce bylo nejen již zmíněné nutné rozdělení MHD a příměstské dopravy, ale i vyhodnocení stávajícího provozu. Změny reagují na vývoj poptávky po přepravě, která se postupem času mění, a zároveň vytvářejí na dalších 10 let stabilitu v linkové dopravě. Linky řady 120-148 zanikají a budou nahrazeny linkami 481-495 nebo linkami z jiných oblastí.

Okolí Teplic je silně osídlené a proto bylo rozděleno na dvě oblasti:

1 – Příměstská doprava Teplice, která je obsluhována kapacitními linkami a zahrnuje města a obce se silnou vazbou na Teplice.
2 – Teplicko, což jsou menší obce vzdálenější od Teplic, ale je zde také vazba na Teplice. Linky této oblasti navíc doplňují příměstskou dopravu.

Cílem Dopravy Ústeckého kraje je zajistit spojení nejen do škol, zaměstnání, úřadů či k lékaři, ale také za kulturou a turistikou. Do Krušných hor, oblíbeného místa volnočasových aktivit, bude  zajištěna v cyklistické sezóně přeprava jízdních kol ve větším rozsahu než dosud. Novinkou je zavedení nočních autobusových linek, spojujících Osek, Duchcov, Dubí a Krupku s Teplicemi.

POKRAČOVÁNÍ ČLÁNKU+ DALŠÍ DŮLEŽITÉ A PODROBNĚJŠÍ INFORMACE, NALEZNETE NA OFICIÁLNÍCH WEBOVÝCH STRÁNKÁCH ÚSTECKÉHO KRAJE.

Autor, převzato od:
Jan Maxa
 
www.dopravauk.cz
Ústecký kraj

34 komentářů

34 komentářů k Autobusová doprava oblastí Teplicko a Příměstská doprava Teplice od 1. 1. 2015


  1. Zatím chválím ty noční linky, několikrát za rok mi vyvstane nutnost jet „prvním vlakem“ směr Ústí, kterej ale nestaví na řetenickým nádraží, tak je aspoň spojení z Řetenic na nádraží a nemusí se pěšky, stejně tak to platí i pro noční příjezd „posledním“ vlakem z Ústí…
    No a co spojení Teplice-Bílina busem? To opět Arriva mít nebude? Když už tedy v TPC budeme muset mít nový čipový karty, údajně použitelný pro celej ÚK, budou aspoň fungovat i v busech DPmMaL?


  2. Připravované změny autobusové dopravy na mě nepůsobí jako vylepšení pro cestující,ale spíše naopak.Myslím,že současná doprava je mnohem lepší,než ta,která se připravuje.Dodávám,že to není jenom můj názor.


    • Pravda, je to jen horší a to se ještě nezmínil pan Maxa o jízdném. Dnes stačí jedna časová jízdenka v kartě pro celý okres třeba devadesát dnů a příští rok si budu kupovat na každou linku, každý směr mimo Teplice? Třeba do Novosedlic nebo Kladrub nebo Bystřan? Jakmile vytáhnu paty z města, tak hned za cedulí plať!!!


  3. Současná podoba PD Teplice je dost mizerná a proto jsem uvítal budoucí změny.Líbí se mi,že spoje nebudou tolik kličkovat městem a spojení do okolních obcí bude tak o něco rychlejší.Návaznosti na hranicích okresu do jiných oblastí jsou taky určitě přínosem.


    • Nevím, co se Ti na tom líbí? Co jsem hledal, tak všechny linky, které mám mimo město a kde jsem jezdil přímo, tak mám minimálně jeden přestup a časová návaznost prachbídná! Cesta do práce díky tomu o hodinu delší!!! O půlhodiny dřív v práci, o půlhodiny později odchod. Takže buď změna pracovní doby nebo jezdit autem. A navíc placení, zatím to vypadá, že namísto jedné devadesátidenní platby mne čeká platba linek v městě a tři příměstské. Uvidím!


  4. Doufám,že až příště pojedu Autobusem tak nebudou řidiči jezdit jak houseky a stát delší dobu na zelený! Při té době telefonovat a nebo se bavit s jinýma spolujezdícíma… Co ž se mi asi 2x stalo!!
    Také se mi nelíbí,že tu v Teplicích není jako v Ústí nad Labem ,v Praze a jako jinde jedna cena za přestupy a nedá se platit mobilem.Na to že je to malé město tak se více vyplatí jezdit vlastn dopravou…
    A docela mě zarazio,že o prázdninách je změna jízdních řádů a není dobře označena na stanicích …


  5. Jo to si zas někdo nahrabe. Budou jenom zmatky. Chudáci naši dědové a babičky budou v tom mít hokej.
    Někam po novém roce pojedou a pak je budeme muset nechat hledat policií. Je dnes se dělá vše pro lidi. Hlavně pro ty na radnicích. Nevím proč se pořát cpou prachy do nějakých nových dopravců. Nebylo nám líp za komunistů. Jezdilo se levně a hlavně jsme se dostali všude. Dnes se plno spojů zrušilo takže se dostaneme tak akorát víte kam. Zlatá kozí dráha /železniční trať z Děčína do Olřichova/ dnes už též zrušena. To jsem si sedl v Krupce do vlaku a za 15 minut jsem byl na barboře. Od nového roku se tam také dostanu s autobusem,ale za víc peněz a za delší dobu.
    A tak závěrem když už tu dopravu v Teplicích tak pohřbýte byl bych pro kdybyste udělali něco s tím aby průkazy ZTP měli opravdu jen ti co je potřebují. Protože nás co pracujeme už to opravdu s..e.
    S pozdravem Váš cestující Muribundus.


  6. Proč města TP, Krupka, Dubí, Duchcov …, nežádají, ať přepravce poskytne včas každému cestujícímu dostatek informaci o změnách ?
    Stačí vyvěsit v autobusech informace, nebo nějakém regionálním tisku !
    Záleží vůbec starostům, primátoři na lidech doopravdy, nebo jenom kecáním před TV kamerami ?!


  7. Chválení změn od roku 2015 je, pane Maxo, trapné. Většina toho, s čím jste přispěchali, je v Teplicích zavedeno minimálně osm let a vy to nyní likvidujete, především v dopravě Teplicka. Tak, jak Šulc zlikvidoval „kozí“ dráhu, zlikvidujete příměstskou dopravu pro Tepličáky. Dobré změny jsou možná pro Ústečáky, ale vytáhne-li Tepličák paty z města bude platit a platit. Zrušení osmadvaceti linek nahradíte přestupy na devíti linkách! Jak výhodné, že můžem přestupovat! A jistě to bude jen v určitých bodech, jak před třiceti lety. Časová jízdenka, která mi stačila téměř pro celý okres, bude mi platná pouze v T-cích a mimo město si budu muset každou cestu platit. Oddělili jste dopravu s obcemi, které měly spojení formou MHD již od devatenáctého století!!! To se zatím žádné změně nepovedlo. Jste géniové, jak získat peníze. Přeci musíte vědět kolik lidí dojíždí za prací, nákupy, kulturou, do školy a podobně z obcí do Teplic či naopak denně! A teď zavádíte systém, který mělo ČSAD! Neuvěřitelné!!!


  8. Při prvních zprávách o změně v dopravě v Teplicích, jsem opravdu věřila, že to bude skutečně změna k lepšímu, ale jak jsem se mýlila. Po přečtení všech dostupných informací jsem si jen říkala, že to snad ani nemůže někdo myslet vážně. Všude se píše, že cílem je zajištění dopravy do škol a zaměstnání, ale přitom dojde ke snížení počtu spojů, nemluvě o tom, že na výuku ani začátky směn vůbec nenavazují. Co se cen týče je to přímo zoufalé a tvrzení, že snahou je dopravu zlevnit, je troufám si tvrdit doslova lež. Předplatné bude platit jen na jeden spoj, ale děti nejezdí jen do školy, ale také mají zájmové aktivity, takže budou potřebovat třeba tři předplatné jízdenky, za trojnásobek ?! Nemluvě o nutnosti další jízdenky přímo v Teplicích. Vždyť to bude pro většinu rodin zcela likvidační. Jak naprosto přesně píše pan Libor, spojení do okolních teplických obcí fungovalo už v předminulém století a Vy jste to takto zničili. A vážně si myslíte, že malý žáček, nebo stará babička si budou psát nebo volat telefonem, aby jim přijel spoj, protože jinak by k zastávce vůbec nezajel? Už jsem pochopila že mi nezbývá nic jiného, než si pořídit auto (jak paradoxní) a celá změna v teplické dopravě je skutečně zlý sen, což lidé, kteří o tom rozhodují, ve své pýše a snaze vydělat co nejvíce, nemůžou vůbec pochopit.


  9. Dobrý den,
    tak jsem se podívala na tu slavnou novinku od roku 2015
    Totálně mi to překope, pracovní dobu! Jako matka samoživitelka, pracující v Duchcově, bydlící v Proboštově…. děs!
    Spojení časově absolutně nevyhovující, stejná doba příjezdu a odjezdu 2 spojů v jednom čase, když nestihnu( což se dá čekat) zbytečné čekání 20 minut na zastávce!!
    Prostě všechno špatně :(


  10. Dobrý den,
    nevíte někdo zda bude jezdit linka číslo 485, kterou provozuje Litvínov. Je to linka která jezdí z Bíliny přes Teplice , Modlany a Roudníky dále do Ústí k divadlu. Pak by mě zajímalo, zda se stávající čipové karty budou dále využívat nebo si budeme muset zaplatit nové ?


  11. Dobry den kdyz jsem student a jezdim z Kostan do Teplic a nekdy i do Duchcova a ted platim za casovou 275 a jestli budu mit casovou a jednu prukazku.A moje mamka ta plati 550 a tak se chci zeptat kolik budem platit za mesicni dekuji


  12. Dobrý den. Jsem studentka. Když si budu chtít koupit měsíční průkazku po Teplicích až do Jeníkova kolik mě to bude stát? Něják se nevyznám v těch cenách. Děkuji


    • Dobrý den,
      měsíční jízdného se studentskou slevou ze zóny 492 Jeníkov do zóny 401 Teplice bude činit pravděpodobně 390 Kč


      • Jestli dobře rozumím tomu překrývání zón (a doufám že ne!) tak student 15 – 26 let s 30-ti denní průkazkou z Lahoště (491) do prvního bodu Teplicích kde končí příměstská doprava (401) zaplatí 390,- Kč a pak ještě 375,- Kč pro samotnou celou zónu 401 Teplice ? Celkem tedy 765,- Kč ? Je tu někdo kdo by mi na toto fundovaně odpověděl ?


        • Za zmíněných 390,- budete moci cestovat po trase TP-Lahošť a to z první zastávky zóny Teplice do poslední zastávky zóny Lahošť (a opačně).

          Pokud by jste chtěl jezdit po Teplicích prostřednictvím autobusů linek 4xx objednávaných Ústeckým krajem, budete si muset pravděpodobně každou jízdu platit zvlášť (v hotovosti nebo z elektronické peněženky)

          Další možností bude využívání MHD Teplice, tedy spojů linek 1-12 které objednává město Teplice. Zde ceník ještě není zveřejněn.

          Po sestavení nové radnice města Teplice by se mělo začít vyjednávat s Ústeckým krajem o vzájemném uznávání jízdních dokladů. Je tedy možné, že s jízdenkou z krajské dopravy bude moci využít i MHD.


  13. Dobrý den,
    do práce jezdím busem č. 136 ze zastávky Krupka-škola do Teplic zastávka nemocnice.
    V práci musím být do 18.25 hod. Pracuji v sobotu a neděli.
    Jezdím na čtvrtletní průkazku za 1 260,- Kč. Dnes jsem si ji zase zaplatila, platnost mám do 15.2.2015.
    Prosím o informace:
    1. bude mně tato průkazka platit do 15.2.2015 ?
    2. mění se čas autobusů, budu muset přestupovat ?


    • Dobrý den,
      čas odjezdů se bude 100% měnit – současná linka č. 136 zaniká.
      Ze zastávky Krupka, Škola bude jezdit linka 484 která ovšem končí v Teplicích na Benešově náměstí.

      Jenou z dalších alternativ bude linka 485 která ovšem neobsluhuje stanici Krupka, škola (nejbližší stanice Krupka,Bohosudov,nám. nebo Krupka,stadion – obě jsou vzdálené cca 1,1km)

      Případnou další alternativou bude linka 486 která také neobsluhuje stanici Krupka,škola
      - nejbližší stanicí bude asi Krupka,Bohosudov,MěÚ (také cca 1,1 km vzdálená od Krupka,škola)

      O platnosti současné karty ovšem nemáme žádné informace. Prosím, zkuste kontaktovat přímo dopravce Arriva Teplice s.r.o. nebo pana Jana Maxu z Ústeckého kraje.
      Děkujeme


  14. Dobrý den, mám dotaz. Když z Oseka dojíždím do Teplic do školy, zjistil že mě to bude stát 468Kč na 30 dní. V povolených nadzónách nemám například Košťany. Znamená to tedy, že když z Oseka pojedu autobusem, který jede do Teplic přes Košťany, tak jím jet nemohu? Další otázka, když pojedu z Oseka do Teplic, musím vystoupit na určité zastávce nebo mohu vystoupit na kterékoliv v zóně Teplic?
    Občas mám brigádu v žiletkárně která je v průmyslové zóně, která je v Krupce, mohu jet z Oseka do této zony rovnou? Moc tomu nerozumím, je to strašně nepřehledné a najít tu nějaké info to je tedy běs.


  15. Jak to bude s předplacenou jízdenkou .Potřebuji jí do práce denně a bude mi končit v polovině ledna 2015.Bude to převedeno na novou kartu ? Dojíždím mimo Teplice


  16. Dobrý den měla bych dotaz.Prý od ledna 2015 bude provede na změna dopravy v Teplickém okrese. Chtěla bych se informovat o spoji autobusu č. 123 směr Krupka – Teplice a zpět a to zdali bude tato spoj zrušena a nebo né. A jaká bude cena jízdného na spojích z Krupky do Teplic. Děkuji předem za odpověď s pozdravem Husáková


  17. Zdravím . Proč se ruší to co 70 let fungovalo více méně slušně 70 let. .Vypadá to že KU má
    zájem vyvolat dojem nezbytnosti. T..

Napsat komentář k jg Zrušit odpověď na komentář